microbit

microbit deel 3

1. Een escaperoom maken

Hieronder staan de ideeën voor een escaperoom. Telkens moeten de deelnemers een geheime code achterhalen die ze de mogelijkheid geeft om het volgend onderdeel te doen.

In de escaperoom hebbe de muren een nummer van 1 t/m 4. Deze nummers worden ook gebruikt om de code te achterhalen.

2. Een stappenteller om de code te kunnen achterhalen

Twee o drie leerlingen gaan springen met een Microbit op hun schoenen. Met behulp van radiosignalen worden de sprongen doorgegeven naar een centrale teller. De groep die het juiste ritme vindt krijgt de code.

3. Een geheime boodschap achterhalen

Op de microbit staat een geheime boodschap die de geheime code weergeeft. Het is de bedoelin dat ze de code downloaden en op de microbit plaatsen zodat deze de boodschap kan weergeven.

4. een warmtesensor maken

Door tegen de microbit te blazen warmt deze op. Bij de juiste temperatuur geeft hij zijn geheime boodschap weer.

5. De geheime code achterhalen

De microbit kan worden gekanteld. Door naar de juiste kant de kantelen wordt de code vrijgegeven.

6. een muziekinstrument maken

Vooraf wordt een muziekinstrument gemaakt met lepeltjes. De deelnemers van de escaperoom moeten een melodie spelen. Als de melodie goed is gespeeld dan wordt de code vrijgegeven.

7. iets met een ledstrip

Als de laatste code wordt achterhaald en is ingevoerd op de Microbit gaat de ledstrip branden.

https://demicrobit.wordpress.com/54-armband-met-knipperende-ledverlichting/

8. Hit the ball

De deelnemers moeten een doel raken op de Microbit. Zodra het doel is geraakt wordt via een radiosignaal het punt verstuurd. Na een bepaald aantal punten wordt de code vrijgegeven.

voorbeeldcode: https://demicrobit.wordpress.com/58-hit-the-ball/