greenfoot

greenfoot deel 5

1. praktijk eindopdracht

De opdracht voor de eindgame is het uitbreiden van Roodkapje met twee nieuwe levels. Het is een doorlopend verhaal. Het verhaal begint met dat Roodkapje bloempjes aan het plukken is en daarna in het huis verdwijnt. Wat gebeurt er in dat huis? Waar komt ze terecht? Roodkapje blijft in de game aanwezig maar verder ben je vrij.

Verdere eisen en aanwijzingen zijn:

  • Je maakt een game voor 8 tot 12 jarigen. Zij moeten dit leuk vinden.
  • Roodkapje is een blijvende actor en zij maakt van alles mee.
  • Dit is een doorlopende verhaallijn. Je mag Roodkapje bijvoorbeeld best op een andere planeet laten terecht komen maar dan moet ze wel in het vorige level in een ruimteschip zijn gestapt. Level 1 is altijd het level zoals je het in de lessen hebt gemaakt en waarin ze in het huisje naarbinnen gaat.
  • Mogelijke verhalen zijn:
    • Roodkapje beland in een doolfhof
    • Roodkapje in een voertuig, vliegtuig etc... en ze moet ergens in parkeren.
    • Roodkapje krijgt een wapen en krijgt te maken met schietende jagers. Ze kan zelf ook schieten.
  • Je maakt drie levels inclusief level 1 die je in de lessen hebt gemaakt.

Beoordeling:

De mate van creativiteit en inzet. In hoeverre heb je een leuke game gemaakt en in hoeverre heb je er met de nodige enthousiasme aan gewerkt. 40 punten

De ingewikkeldheid van de code zoals bijvoorbeeld:

  • Je laat het verschil tussen een void en een expressie weten (15 punten)
  • Je kunt werken  met een constructor in combinatie met een parameter  (15 punten)
  • Je werkt op verschillende manieren met parameters in een methode.
  • Het principe van overerving (10 punten)
  • Het toepassen van nieuwe technieken (15 punten).
60punten

2. Hoe zip ik mijn project?

In verkenner heb je de mogelijkheid om een gezipte map aan te maken.

https://images.computational.nl/galleries/greenfoot/geziptemap.png

Geef deze map de naam <jouwvoornaam>_<jouwachternaam>

https://images.computational.nl/galleries/greenfoot/geziptemap2.png

Dus bijvoorbeeld Piet_Jansen.zip. De extensie zip zie je meestal niet tenzij je deze instelling in verkenner verandert.

Sleep nu het mapje van je game naar deze map en je project is gezipt.

3. schoolexamen

https://moodle.edictum.nl/mod/quiz/view.php?id=53 wachtwoord: groenevoet

4. Toets

Dit onderdeel is uitgeschakeld door de docent.

5. Beoordeling

Dit onderdeel is uitgeschakeld door de docent.

6. Download spreadsheet toets/eindproject

Dit onderdeel is uitgeschakeld door de docent.

7. antwoorden toets

Dit onderdeel is uitgeschakeld door de docent.

8. Pacman toets

Dit onderdeel is uitgeschakeld door de docent.